Studien

Viele Mitglieder des bng sind in vielfältiger Weise an wissenschaftlichen Studien beteiligt. Hier finden Sie Steckbriefe laufender Studien sowie Studienergebnisse, die in Form von Artikeln oder Postern im pdf-Format angeschaut werden können. bng- Mitglieder können Ihre Studienergebnisse an Dr. Holger Böhm () schicken. Fragen nimmt Frau Bachner (), bng-Geschäftsstelle, Tel: 0700-264 264 26, entgegen.

Primäres Studienziel ist die Identifizierung, Analyse und Bestätigung von Biomarkern die zur Prognosebestimmung der Entwicklung einer Neoplasie in metaplastischem Gewebe genutzt werden können.

Real-life experience with first generation HCV protease inhibitor therapy in Germany: The prospective, non-interventional PAN cohort, Mauss et al., Z Gastroenterol 2015; 53: 644–654.

Predictive Factors for Sustained Virological Response after Treatment with Pegylated Interferon a-2a and Ribavirin in Patients Infected with HCV Genotypes 2 and 3, Niederau et al., PLoS ONE 9(9): e107592. doi:10.1371/journal.pone.0107592.

Benefit of Treatment Individualization in Patients with Chronic Hepatitis C Receiving Peginterferon Alfa-2a and Ribavirin in a Large Noninterventional Cohort Study, Hofmann et al., PLOS ONE | DOI:10.1371/journal.pone.0134839.

Propofol sedation in outpatient colonoscopy by trained practice nurses supervised by the gastroenterologist: A prospective evaluation of over 3000 cases, A. Sieg veröffentlicht in Z Gastroenterol 2007; 45:697-701.

Baseline characteristics and treatment response of HCV genotype 1 patients with previous null response that are retreated with TVR or BOC triple therapy in real world setting, Hofmann et al. . . . vorgestellt anlässlich des Liver Meeting of the American Association for the Study of Liver Diseases 2013 (AASLD) in Washington, DC, (USA).

Efficacy and safety of eRVR patients treated with telaprevir, peginterferon alfa-2A and ribavirin: SVR Data from the German non-interventional PAN Study, Christensen et al. . . . vorgestellt anlässlich des Liver Meeting of the American Association for the Study of Liver Diseases 2013 (AASLD) in Washington, DC, (USA).

24 week treatment of former relapse, HCV genotype 1 infected patients with telaprevir in combination with peginterferon alfa 2a/ribavirin – experiences under real life conditions, Boeker et al. . . . vorgestellt anlässlich des Liver Meeting of the American Association for the Study of Liver Diseases 2013 (AASLD) in Washington, DC, (USA).

Safety and efficacy of triple therapy containing boceprevir (BOC) or telaprevir (TVR) plus peginterferon alfa-2a / ribavirin in patients with advanced fibrosis or cirrhosis in real-life setting, Mauss et al. . . . vorgestellt anlässlich des Liver Meeting of the American Association for the Study of Liver Diseases 2013 (AASLD) in Washington, DC, (USA)

Boceprevir Based Triple Therapy in Combination with Peginterferon alfa-2a plus Ribavirin (P/R) under Real Life Conditions in Treatment Naïve Patients Infected with Chronic Hepatitis C, Genotype 1: An Interim Analysis at Week 12 after Start of Treatment . . . vorgestellt anlässlich der Digestive Disease Week 2013 (DDW) in Orlando (USA).