Studien

Viele Mitglieder des bng sind in vielfältiger Weise an wissenschaftlichen Studien beteiligt. Hier finden Sie Steckbriefe laufender Studien sowie Studienergebnisse, die in Form von Artikeln oder Postern im pdf-Format angeschaut werden können. bng- Mitglieder können Ihre Studienergebnisse an Dr. Holger Böhm () schicken. Fragen nimmt Frau Bachner (), bng-Geschäftsstelle, Tel: 0700-264 264 26, entgegen.

Studie zur Früherkennung bei Barrett-Ösophagus

Primäres Studienziel ist die Identifizierung, Analyse und Bestätigung von Biomarkern die zur Prognosebestimmung der Entwicklung einer Neoplasie in metaplastischem Gewebe genutzt werden können.

Weiterlesen … Studie zur Früherkennung bei Barrett-Ösophagus

Hepatitis C (englisch)

Real-life experience with first generation HCV protease inhibitor therapy in Germany: The prospective, non-interventional PAN cohort, Mauss et al., Z Gastroenterol 2015; 53: 644–654.

Hepatitis C (englisch)

Predictive Factors for Sustained Virological Response after Treatment with Pegylated Interferon a-2a and Ribavirin in Patients Infected with HCV Genotypes 2 and 3, Niederau et al., PLoS ONE 9(9): e107592. doi:10.1371/journal.pone.0107592.

Hepatitis C (englisch)

Benefit of Treatment Individualization in Patients with Chronic Hepatitis C Receiving Peginterferon Alfa-2a and Ribavirin in a Large Noninterventional Cohort Study, Hofmann et al., PLOS ONE | DOI:10.1371/journal.pone.0134839.

Sedierung (englisch)

Propofol sedation in outpatient colonoscopy by trained practice nurses supervised by the gastroenterologist: A prospective evaluation of over 3000 cases, A. Sieg veröffentlicht in Z Gastroenterol 2007; 45:697-701.

Hepatitis C (englisch)

Baseline characteristics and treatment response of HCV genotype 1 patients with previous null response that are retreated with TVR or BOC triple therapy in real world setting, Hofmann et al. . . . vorgestellt anlässlich des Liver Meeting of the American Association for the Study of Liver Diseases 2013 (AASLD) in Washington, DC, (USA).

Hepatitis C (englisch)

Efficacy and safety of eRVR patients treated with telaprevir, peginterferon alfa-2A and ribavirin: SVR Data from the German non-interventional PAN Study, Christensen et al. . . . vorgestellt anlässlich des Liver Meeting of the American Association for the Study of Liver Diseases 2013 (AASLD) in Washington, DC, (USA).

Hepatitis C (englisch)

24 week treatment of former relapse, HCV genotype 1 infected patients with telaprevir in combination with peginterferon alfa 2a/ribavirin – experiences under real life conditions, Boeker et al. . . . vorgestellt anlässlich des Liver Meeting of the American Association for the Study of Liver Diseases 2013 (AASLD) in Washington, DC, (USA).

Hepatitis C (englisch)

Safety and efficacy of triple therapy containing boceprevir (BOC) or telaprevir (TVR) plus peginterferon alfa-2a / ribavirin in patients with advanced fibrosis or cirrhosis in real-life setting, Mauss et al. . . . vorgestellt anlässlich des Liver Meeting of the American Association for the Study of Liver Diseases 2013 (AASLD) in Washington, DC, (USA)

Hepatitis C (englisch)

Boceprevir Based Triple Therapy in Combination with Peginterferon alfa-2a plus Ribavirin (P/R) under Real Life Conditions in Treatment Naïve Patients Infected with Chronic Hepatitis C, Genotype 1: An Interim Analysis at Week 12 after Start of Treatment . . . vorgestellt anlässlich der Digestive Disease Week 2013 (DDW) in Orlando (USA).